Cvičné letadlo Arado Ar 396 s motorem Argus As 441 u kterého bylo z důvodu požadavku na nahrazení nedostatkových strategických surovin co nejvíce komponent nahrazeno dřevem a plátnem. V pražských továrnách AVIA a LETOV bylo na konci druhé světové války zkompletováno několik desítek kusů. Tento typ měl navazovat na již zaběhnutou výrobu Ar 96B. K tomu však již z časových důvodů nedošlo. Po válce byl pro další výrobu vybrán typ Ar 96B. Raritní jsou tovární záběry na ozbrojené Ar 396 NS+OA (W.Nr.021) v původním markingu Luftwaffe.
Neméně zajímavý je marking povstaleckého letounu s označením RT+WL (W.Nr.012) z 5.května 1945. Posádku tvořili tovární piloti František Janča a Antonín Kraus, kteří s tímto letounem, který měl narychlo namalované čs.výsostné znaky, provedli průzkumný let nad Prahou, kdy shazovali letáky. Pilot František Janča je zde vyfocen přímo u tohoto letounu.
Tyto záběry nám poskytl náš stálý pražský dopisovatel, který ovšem není z Prahy, ale v Praze bydlí...